Jawatan Kosong Terbaru Kementerian Kesihatan Malaysia

Peluang Kerjaya di Kementerian Kesihatan Malaysia.

Iklan ini adalah bertujuan untuk berkongsi tentang kekosongan jawatan di sesebuah jabatan swasta dan kerajaan, yang mana ia ditawarkan oleh majikan yang berkenaan kepada semua rakyat Malaysia yang berkelayakan.

MAKLUMAT JAWATAN & TARIKH TUTUP

  • Nama Majikan: Ibu Pejabat Kementerian Kesihatan Malaysia
  • Lokasi Kekosongan:Putrajaya
  • Tarikh Tutup: Rujuk Iklan

MAKLUMAT JAWATAN

Sekiranya anda, seorang Warganegara Malaysia yang cukup syarat kelayakan dan berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan adalah dipelawa untuk memohon bagi mengisi kekosongan jawatan seperti yang diiklankan.

Jawatan kosong terkini yang diiklankan adalah seperti berikut:

  • Personel Mystep 

Syarat Kelayakan

Sebelum mengemukakan permohonan, pastikan anda mengikuti panduan, kriteria dan syarat yang ditetapkan oleh majikan seperti yang berikut.

  • Warganegara Malaysia berumur lebih 18 tahun
  • Minima SPM dan keatas.
  • Berminat membina kerjaya bersama PETRONAS
  • Berdisiplin, bertanggungjawab dan menepati masa
  • Cukup syarat akademik
  • Pengalaman kerja (jika ada)

Kelebihan Bekerja Dengan KKM

Bekerja di Ibu Pejabat Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mempunyai banyak kelebihan, antaranya:

  1. Stabiliti Kerja: Sebagai agensi kerajaan, KKM menawarkan kestabilan pekerjaan yang tinggi dengan pelbagai faedah.
  2. Peluang Pembangunan Kerjaya: Terdapat banyak peluang untuk latihan dan pembangunan profesional, termasuk kursus dan seminar yang berkaitan dengan kesihatan.
  3. Skop Kerja yang Luas: Bekerja di KKM membolehkan anda terlibat dalam pelbagai projek dan inisiatif yang memberi impak positif kepada masyarakat.
  4. Kesedaran Sosial: Anda dapat menyumbang kepada kesejahteraan rakyat dan meningkatkan taraf kesihatan masyarakat.
  5. Persekitaran Kerja yang Sihat: KKM menekankan kepentingan kesejahteraan mental dan fizikal pekerjanya.
  6. Gaji dan Faedah: Gaji yang kompetitif dan pelbagai faedah lain seperti elaun, cuti, dan insurans kesihatan.
  7. Rangkaian Profesional: Peluang untuk berkolaborasi dengan pakar dan profesional dalam bidang kesihatan dari pelbagai latar belakang.
  8. Peluang Penjawat Awam: KKM juga menawarkan peluang untuk kenaikan pangkat dan penempatan di lokasi lain di seluruh negara.

Bekerja di KKM bukan sahaja memberikan kepuasan peribadi tetapi juga peluang untuk memberi sumbangan yang bermakna kepada masyarakat.

Skop Kerja

A. Pengurusan Surat Unit Pengukuhan Kompetensi.
1. Menerima dan merekod surat masuk/keluar.
2. Mengedarkan surat yang diminitkan Ketua Sektor.
3. Menyediakan memo, surat, dan dokumen berkaitan.

B. Pengurusan Aktiviti Unit Pengukuhan Kompetensi.
1. Merekod kursus dan bengkel anggota.
2. Merekod jemputan ceramah.
3. Membantu penganjuran aktiviti pengukuhan kompetensi dan urus setia.
4. Menyelaras aktiviti continuous medical education (CME).
5. Mengurus tuntutan penceramah.
6. Menyelaraskan tempahan dan pembayaran berkaitan aktiviti.
7. Mengemaskini pangkalan data latihan anggota.

C. Membantu Pengurusan Pentadbiran di Pejabat Cawangan Medico Legal (CML).
1. Mengemukakan surat dan dokumen untuk tindakan lanjut.
2. Mengurus sistem fail.
3. Memastikan stok keperluan pejabat mencukupi.
4. Memantau ruang pejabat.
5. Melaksanakan aktiviti EKSA.
6. Menghadiri mesyuarat berkaitan Cawangan.
7. Menyelaraskan mesyuarat Cawangan.
8. Memastikan aset dalam keadaan baik.
9. Memaklumkan tentang aset yang tidak digunakan.

D. Pengurusan Fail
1. Menjalankan tugas sebagai Information Worker bagi DDMS.
2. Mengurus fail Cawangan dan membantu Sektor lain.
3. Mencari fail untuk Pegawai Cawangan.
4. Menghantar dan mengurus pengeposan dokumen.
5. Menyimpan fail dengan teratur dan memantau kebersihan.

E. Pengurusan Aktiviti Sektor Survelans dan Informasi**
1. Menerima dan merekod surat masuk/keluar Sektor.
2. Membantu pencarian fail untuk pegawai Sektor.
3. Merekod maklumat dalam pangkalan data.
4. Membantu migrasi data ke sistem pangkalan data (e-CML).

F. Lain-lain Tugas
1. Melaksanakan tugas Pembantu Tadbir (P/O) lain jika diperlukan.
2. Menjawab panggilan telefon dan mengambil pesanan.
3. Mengambil minit mesyuarat bulan secara penggiliran.
4. Melaksanakan tugas lain atas arahan Ketua.

Cara Mohon

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web tersebut : KERJA KOSONG.

Pemohon disarankan untuk mengemaskini maklumat-maklumat terkini yang diperlukan sebelum membuat permohonan . Hanya calon yang terpilih dan di senarai pendek sahaja akan di panggil untuk menghadiri temuduga dalam masa terdekat .

Permohonan yang tidak menerima sebarang jawapan selepas enam (6) bulan dari tarikh iklan ditutup hendaklah menganggap permohonan tidak berjaya.

Tuntutan perbelanjaan berkaitan dengan permohonan atau temuduga ini tidak akan dilayan oleh pihak PETRONAS.

Leave a Comment